Turnusy
TURNUS nr I ( grupa wiekowa 4-5 lat) odbędzie się:
przez 5 dni po 2 h w dniach: 1, 2, 5, 7, 8 sierpnia 2024 r. w godz. 10:00-12:00
TURNUS nr I ( grupa wiekowa 6-7 lat) odbędzie się:
przez 5 dni po 2 h w dniach: 1, 2, 5, 7, 8 sierpnia 2024 r. w godz. 12:30-14:30
TURNUS nr I ( grupa wiekowa 8-9 lat) odbędzie się:
przez 5 dni po 2 h w dniach: 1, 2, 5, 7, 8 sierpnia 2024 r. w godz. 15:00-17:00
TURNUS nr II ( grupa wiekowa 4-5 lat) odbędzie się:
przez 5 dni po 2 h w dniach: 9, 12, 14, 16, 19 sierpnia 2024 r. w godz. 10:00-12:00
TURNUS nr II ( grupa wiekowa 6-7 lat) odbędzie się:
przez 5 dni po 2 h w dniach: 9, 12, 14, 16, 19 sierpnia 2024 r. w godz. 12:30-14:30
TURNUS nr II ( grupa wiekowa 8-9 lat) odbędzie się:
przez 5 dni po 2 h w dniach: 9, 12, 14, 16, 19 sierpnia 2024 r. w godz. 15:00-17:00
TURNUS nr III ( grupa wiekowa 4-5 lat ) odbędzie się:
przez 5 dni po 2 h w dniach: 22, 23, 26, 29, 30 sierpnia 2024 r. w godz. 10:00-12:00
TURNUS nr III ( grupa wiekowa 6-7 lat) odbędzie się:
przez 5 dni po 2 h w dniach: 22, 23, 26, 29, 30 sierpnia 2024 r. w godz. 12:30-14:30
TURNUS nr III ( grupa wiekowa 8-9 lat) odbędzie się:
przez 5 dni po 2 h w dniach: 22, 23, 26, 29, 30 sierpnia 2024 r. w godz. 15:00-17:00
Koszt: 1200 zł + 120 zł konsultacja z rodzicem (30 minut) i dzieckiem (30 minut)-
w wybranym terminie przed rozpoczęciem TURNUSU.
Miejsce: ul. Generała Józefa Bema 5d, 50-265 Wrocław
ZAPISY: tel. 885 131 122
e-mail: kontakt@centrumsentis.pl
Więcej informacji o TUS
TUS (Trening Umiejętności Społecznych) pomaga naszym dzieciom zdobywać wiedzę o
emocjach, radzeniu sobie z nimi, o funkcjonowaniu w grupie z rówieśnikami oraz w innych
warunkach społecznych, nauczy wyjść z nieśmiałości, wycofania społecznego. Zajęcia TUS
nauczą jak rozmawiać o emocjach, jak funkcjonować w grupie zgodnie z normami
społecznymi, wypracuje system stawiania granic, empatii i asertywności, przestrzegania
zasad, budowania relacji, więzi z innymi, pomoże w rozwiązywaniu konfliktów w grupie i
radzeniu sobie z nimi, wyposaży w wiedzę świadomości, odpowiedzialności za siebie i
innych oraz podejmowania decyzji. Pomoże w znalezieniu metody na komunikację
interpersonalną, również ŚWIETNĄ ZABAWĘ 🙂
Cechy kwalifikujące do treningu TUS
Zagrożenie niedostosowaniem społecznym:
● Łamanie obowiązujących norm i zasad,
● Silne konflikty w domu,
● Silne konflikty z rówieśnikami,
● Zachowania prowokacyjne,
● Zachowania agresywne wobec ludzi i/lub zwierząt,
● Autoagresja, zachowania destrukcyjne,
● Trudności z wyrażaniem swoich potrzeb w sposób akceptowany społecznie,
● Trudności z odczytywaniem swoich potrzeb i emocji,
● Ubogi wachlarz dobrych pomysłów radzenia sobie z trudnymi sytuacjami,
● Impulsywność, pochopność,
● Nadpobudliwość psychoruchowa i zaburzenia koncentracji,
● Niska samoocena, brak wiedzy na temat swoich zasobów, mocnych stron,
● Niskie poczucie własnej wartości,
● Poczucie osamotnienia, opuszczenia,
● Regulowanie emocji poprzez używanie substancji psychoaktywnych lub
ucieczka w „nałogowe” czynności.
Trudnościach w uczeniu się:
● Poczucie odnoszenia porażek,
● Poczucie bycia niewystarczająco dobrym,
● Poczucie wkładania nieproporcjonalnego wysiłku do efektów pracy,
● Dostrzeganie trudności, których nie mają rówieśnicy,
● Niskie poczucie własnej wartości,
● Obniżony nastrój,
● Zaniżona motywacja,
● Obawa przed próbowaniem nowych rzeczy,
● Problemy z koncentracją,
● Nieharmonijny rozwój (opóźniony rozwój emocjonalno-społeczny),
● Doświadczenie odrzucenia i izolacji również w pracach grupowych
nastawionych na wynik
Szczególnych uzdolnieniach
● Doświadczenie niedocenienia ze strony rówieśników,
● Nieharmonijny rozwój (opóźniony rozwój emocjonalno-społeczny),
● Doświadczenie odrzucenia i izolacji ze względu na większe umiejętności
intelektualne,
● Niskie poczucie własnej wartości,
● Niechęć do uczenia się w szkole,
● Przejawianie zachowań trudnych tj.: zarozumiałość, chęć dominowania,
przewodniczenia, egocentryzm, niechęć do współpracy szczególnie w
zadaniach nastawionych na wynik, zahamowanie, nieśmiałość.
Chorobie przewlekłej:
● Nieumiejętność nawiązywania relacji rówieśniczych,
● Zbyt duża ostrożność, lękowość,
● Pesymistyczne nastawienie,
● Poczucie bycia niewystarczająco dobrym, gorszym,
● Dostrzeganie trudności, których nie mają rówieśnicy,
● Niskie poczucie własnej wartości,
● Obniżony nastrój,
● Zaniżona motywacja,
● Problemy z koncentracją jako efekt przyjmowania np. leków,
● Nieharmonijny rozwój (opóźniony rozwój emocjonalno-społeczny),
● Doświadczenie odrzucenia i izolacji,
● Trudne doświadczenia życiowe związane z diagnozą i leczeniem,
● Braki wiedzy przez dużą absencję.
Doświadczeniu rozwodu rodziców:
● Nasilenie się lub pojawienie się trudnych zachowań tj.: impulsywność,
rozdrażnienie, płaczliwość, wycofanie się, kłamanie, eksperymentowanie,
uciekanie w multimedia,
● Poczucie winy,
● Regres rozwojowy,
● Zaprzeczenie sytuacji,
● Duże napięcie i niepewność,
● Stanie się zbyt odpowiedzialnym lub też zbyt zależnym,
● Uciekanie się do złych sposobów radzenia sobie.
ADHD
● Impulsywność,
● Nieharmonijny rozwój emocjonalno-społeczny,
● Zaburzenia koncentracji,
● Doświadczenie porażek,
● Zaniżona samoocena,
● Potrzeba zaimponowania, dopasowania się, bycia zauważonym,
● Doświadczenie wykluczenia,
● Przejawianie zachowań impulsywnych – agresywnych,
● Infantylność w zachowaniach,
● Roztrzepanie, chaos,
● Natłok myśli, które trudno zwerbalizować,
● Poszukiwanie źródeł dobodźcowania – multimedia, używki.
Lękowości:
● Wycofanie społeczne
● Zahamowanie rozwoju społecznego
● Duża frustracja, nieproporcjonalny lęk
● Samoizolacja
● Bycie niewidocznym w klasie
● Trudności w proszeniu o pomoc
● Trudności w identyfikowaniu swoich potrzeb
● Doświadczanie porażek edukacyjnych
● Ukryta złość na siebie
● Uciekanie w złe sposoby radzenia sobie (samookaleczenia, objadanie się).
Całościowych zaburzeniach ze spektrum autyzmu:
● Trudności w nawiązywaniu relacji
● Doświadczenie odrzucenia
● Monotematyczność w rozmowach
● Fiksacja
● Trudności z interpretowaniem przekazów niewerbalnych
● Trudności z interpretowaniem metafor, powiedzeń, żartów
● Nieharmonijny rozwój emocjonalno-społeczny
● Infantylność w zachowaniu
● Izolacja społeczna